Sistem Electric Defectuos, Becuri Slabe?
- daniel.doboseru
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Iul 11, 2014 11:58 am
Salut,
Am avut ceva ezitari pana sa postez asta ca nu stiu daca e neaparat o problema la mine sau chestiile astea se intampla, dar totusi e un pic suspect.
In momentul asta, mi-s arse urmatoarele becuri:
- plafoniera centrala interior (de prin noiembrie),
- pozitie stanga spate - interior (candva dupa 20 decembrie cred ca s-a intamplat),
- al 3-lea stop de frana - central, de pe portbagaj (tot prin decembrie a puscat si asta),
- o lampa de la numarul de inmatriculare,
iar xenoanele de pe fata mai flickaresc ocazional (am observat ca daca le aprind la 1-2 min dupa ce pornesc motorul, nu se mai intampla).
Lumina interioara am ignorat-o fiindca oricum n-o foloseam, dar problema cu spatele accidental am descoperit-o datorita unei reflexii norocoase.
Bateria am schimbat-o saptamana trecuta, fiindca cea originala era gata si m-a lasat la pornire, deci e posibil sa fi dat curent aiurea in perioada dinainte s-o schimb. Oare e posibil sa ti se arda becuri din cauza bateriei, sau doar temperaturile astea scazute si-au spus cuvantul? Mentionez ca problema nu-i de la sigurante, fiindca celelalte becuri de pe acelasi circuit merg.
Maine o duc sa-i fac revizia si am vorbit cu mecanicul sa-mi rezolve si becurile, insa vroiam sa va intreb daca poate fi o problema generala cu instalatia electrica. Vreo scapare pe undeva. Oare la reprezentanta daca o duc, imi pot face o inspectie completa, asa preventiv?
Mersi!
Am avut ceva ezitari pana sa postez asta ca nu stiu daca e neaparat o problema la mine sau chestiile astea se intampla, dar totusi e un pic suspect.
In momentul asta, mi-s arse urmatoarele becuri:
- plafoniera centrala interior (de prin noiembrie),
- pozitie stanga spate - interior (candva dupa 20 decembrie cred ca s-a intamplat),
- al 3-lea stop de frana - central, de pe portbagaj (tot prin decembrie a puscat si asta),
- o lampa de la numarul de inmatriculare,
iar xenoanele de pe fata mai flickaresc ocazional (am observat ca daca le aprind la 1-2 min dupa ce pornesc motorul, nu se mai intampla).
Lumina interioara am ignorat-o fiindca oricum n-o foloseam, dar problema cu spatele accidental am descoperit-o datorita unei reflexii norocoase.
Bateria am schimbat-o saptamana trecuta, fiindca cea originala era gata si m-a lasat la pornire, deci e posibil sa fi dat curent aiurea in perioada dinainte s-o schimb. Oare e posibil sa ti se arda becuri din cauza bateriei, sau doar temperaturile astea scazute si-au spus cuvantul? Mentionez ca problema nu-i de la sigurante, fiindca celelalte becuri de pe acelasi circuit merg.
Maine o duc sa-i fac revizia si am vorbit cu mecanicul sa-mi rezolve si becurile, insa vroiam sa va intreb daca poate fi o problema generala cu instalatia electrica. Vreo scapare pe undeva. Oare la reprezentanta daca o duc, imi pot face o inspectie completa, asa preventiv?
Mersi!
- daniel.doboseru
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Iul 11, 2014 11:58 am
lampa de frana centrala este pe led deci posibilitatea sa se arda este mica.
la reprezentanta o lampaa nou este cam 450 lei.
si eu am crezut ca s-a ars, am mers la reprezentanta, specalistii au constatat apasand pedala de frana ca este ars si s-au grabit sa-mi spuna repede ca o lampa noua este cca 450 lei si ca ajunge in nu stiu cate zile.
eu incapatanat, am desfacut capitonajul portbagajului si cand colo ce sa vezi lampa nu era arsa, probabil din cauza socului de la inchiderea portbagajului,papucii care legau lampa de stop de instalatia electrica se largisera si nu mai faceau contact.
i-am mai strans putin si acum merge perfect.
celelalte becuri e posibil sa se arda si din cauza duratei de viata.
la reprezentanta o lampaa nou este cam 450 lei.
si eu am crezut ca s-a ars, am mers la reprezentanta, specalistii au constatat apasand pedala de frana ca este ars si s-au grabit sa-mi spuna repede ca o lampa noua este cca 450 lei si ca ajunge in nu stiu cate zile.
eu incapatanat, am desfacut capitonajul portbagajului si cand colo ce sa vezi lampa nu era arsa, probabil din cauza socului de la inchiderea portbagajului,papucii care legau lampa de stop de instalatia electrica se largisera si nu mai faceau contact.
i-am mai strans putin si acum merge perfect.
celelalte becuri e posibil sa se arda si din cauza duratei de viata.
- daniel.doboseru
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Iul 11, 2014 11:58 am
QUOTE lampa nu era arsa, probabil din cauza socului de la inchiderea portbagajului,papucii care legau lampa de stop de instalatia electrica se largisera si nu mai faceau contact
Am rezolvat partial problema.
Becurile intr-adevar erau arse, si au fost schimbate, insa lampa LED nu-i arsa, ci cum ai spus si tu e o problema de contact, fiindca daca e portbagajul ridicat, se aprinde. Astept sa vina weekendul s-o mesteresc si eu. M-am uitat si pe ebay la ceva lampi auxiliare, dar majoritatea sunt din alea pe care chiar scrie Lancer, si mi se par un pic kitchoase.
Offtopic, inteleg ca piesele originale sunt mai scumpe, si ca poate platesti 7000 de lei pe un far, sau 2000 de lei pe un eleron (desi si asta mi se pare un pic exagerat, insa no, vrei ceva deosebit, scoti mai mult din buzunar)... dar 450 de lei pe un c**** de stop cu 5 LED-uri?!? ...mai da-o naibii...
- daniel.doboseru
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Iul 11, 2014 11:58 am
Incep sa devin tot mai sigur ca e o problema electrica.
Pozitia spate, proaspat schimbata, iar nu merge. Becul plafonierei l-am scos adineauri si nu pare a fi ars (filamentul e intact) - si totusi nu se aprinde; iar mai nou, cand activez stergatoarele si spalatorul de parbriz, mi se aude un ticait in panoul de sigurante din interior (sub bord).
Asta cu ticaitul sigurantelor a mai patit-o careva? De vina cred ca-i vreun releu ceva. Maine ma si programez la o verificare...
Pozitia spate, proaspat schimbata, iar nu merge. Becul plafonierei l-am scos adineauri si nu pare a fi ars (filamentul e intact) - si totusi nu se aprinde; iar mai nou, cand activez stergatoarele si spalatorul de parbriz, mi se aude un ticait in panoul de sigurante din interior (sub bord).
Asta cu ticaitul sigurantelor a mai patit-o careva? De vina cred ca-i vreun releu ceva. Maine ma si programez la o verificare...
- daniel.doboseru
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Iul 11, 2014 11:58 am
Alex, astazi dimineata am fost mai atent, si e acelasi zgomot. Cel de la degrivare era ascuns de zgomotul aerotermei pe care o pornesc aproape tot timpul prima. In schimb la stergatoare e un pic mai evident mai ales cand stationez si le actionez manual; maneta in sine nu scoate niciun zgomot si de aceea releul se percepe mai usor. Oricum mi se pare destul de ciudat ca abia acum am inceput sa-l aud, si chiar m-as bucura sa fie doar o chestie de perceptie.
Oricum, o verificare tot vreau sa-i fac, ca cine stie; tot dimineata m-am uitat, si pozitia spate iar mergea - aseara nu. Daca la teste iese bine, ma duc si-o sfintesc si asta e ))
Oricum, o verificare tot vreau sa-i fac, ca cine stie; tot dimineata m-am uitat, si pozitia spate iar mergea - aseara nu. Daca la teste iese bine, ma duc si-o sfintesc si asta e ))
Da, si eu am inceput sa aud releul de la A/C deabia cand am avut probleme cu A/C-ul, si de atunci il aud ticaind tot timpul, si cand merg cu cu ventilatorul pornit pe tr 2-3 si scade turatia aproape de relanti, il aud cum face click si decupleaza...
Odata ce constientizezi ceva, te intrebi cum de n-ai observat pana atunci chestia respectiva.
Un exemplu de spirit negru am avut si eu pe semnalizare, semnalizam scurt sa schimb banda semnaliza normal, stateam cu semnal pus sa fac o manevra..si dupa cateva secunde incepea sa semnalizeze repede, semn ca e un bec ars. Ajungeam acasa, incuiam masina, semnaliza normal, toate semnalele mergeau.
Ce crezi ca era? Dupa aprinderi repetate, mufa becului se dilata si nu mai facea becul contact bine....am strans-o cu pantentu si acum pot s-o las minute intregi semnalizand sau pe avarii ca nu se mai intampla nimic.
La semnal e bec cu soclu metalic, imi imaginez ca n-are cum sa fie asta problema cu becurile tale...dar poate ca pe undeva ai o lipitura rece, un contact imperfect sau oxidat?
Odata ce constientizezi ceva, te intrebi cum de n-ai observat pana atunci chestia respectiva.
Un exemplu de spirit negru am avut si eu pe semnalizare, semnalizam scurt sa schimb banda semnaliza normal, stateam cu semnal pus sa fac o manevra..si dupa cateva secunde incepea sa semnalizeze repede, semn ca e un bec ars. Ajungeam acasa, incuiam masina, semnaliza normal, toate semnalele mergeau.
Ce crezi ca era? Dupa aprinderi repetate, mufa becului se dilata si nu mai facea becul contact bine....am strans-o cu pantentu si acum pot s-o las minute intregi semnalizand sau pe avarii ca nu se mai intampla nimic.
La semnal e bec cu soclu metalic, imi imaginez ca n-are cum sa fie asta problema cu becurile tale...dar poate ca pe undeva ai o lipitura rece, un contact imperfect sau oxidat?
- daniel.doboseru
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Iul 11, 2014 11:58 am
Salutare, acum m-am intors de la reprezentanta, si la verificari nu au gasit nicio problema a instalatiei electrice (asta ca sa incep intr-o nota buna).
- Becul de la plafoniera era ars intr-adevar,
- Lampa aditionala de frana, avea ea insasi o problema si trebuie schimbata (pret ~330 lei - oferta o am in masina...)
- Pozitia spate mergea, dar au verificat si strans din nou contactele
- Zgomotul de la releu aparent e cel normal (inca ma intreb cum de am inceput sa-l aud doar asa dintr-o data)
- La faruri trebuie inlocuite becurile xenon - inca merg, dar sunt pe duca (de-acolo si flicker-ul ala despre care am mai scris pe forum) - oferta: 665 lei/buc. Deocamdata le mai las, insa daca mi se mai arata vreun drum de Europa, nu ma incumet sa plec asa.
Am inteles ca after market se gasesc pana in 300 de lei? A mai schimbat cineva, oare-s ok?
Costul total: 94 lei (verificari + bec plafon interior + baterii telecomenzi). Durata: sub 1 ora.
Multumesc tuturor pentru suport!
PS: Am comandat si-un suport lateral pt nr de inmatriculare . Pret: ~150 lei (inclusiv clame si suruburi).
- Becul de la plafoniera era ars intr-adevar,
- Lampa aditionala de frana, avea ea insasi o problema si trebuie schimbata (pret ~330 lei - oferta o am in masina...)
- Pozitia spate mergea, dar au verificat si strans din nou contactele
- Zgomotul de la releu aparent e cel normal (inca ma intreb cum de am inceput sa-l aud doar asa dintr-o data)
- La faruri trebuie inlocuite becurile xenon - inca merg, dar sunt pe duca (de-acolo si flicker-ul ala despre care am mai scris pe forum) - oferta: 665 lei/buc. Deocamdata le mai las, insa daca mi se mai arata vreun drum de Europa, nu ma incumet sa plec asa.
Am inteles ca after market se gasesc pana in 300 de lei? A mai schimbat cineva, oare-s ok?
Costul total: 94 lei (verificari + bec plafon interior + baterii telecomenzi). Durata: sub 1 ora.
Multumesc tuturor pentru suport!
PS: Am comandat si-un suport lateral pt nr de inmatriculare . Pret: ~150 lei (inclusiv clame si suruburi).
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori