arbore balansoar

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Outlander
ecy76
EVO I
Mesaje: 8
Membru din: Vin Feb 01, 2019 8:41 am
Contact:

arbore balansoar

Mesaj de ecy76 » Sâm Feb 09, 2019 8:16 am

buna ziua!a mai avut cineva probleme cu piesa aceasta si daca a schimbat o sau daca stie sa mi zica ceva despre piesa,gen merita schimbata sau ce rol are ce mai poate strica daca nu se schimba la timp!
multumesc anticipat pentru raspuns!

Avatar utilizator
frankone
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Ian 18, 2017 11:01 am

Re: arbore balansoar

Mesaj de frankone » Sâm Feb 09, 2019 10:47 pm

da, am avut problema cu faimosul balance shaft anul trecut in vara, eram in concediu plecat din tara (momenul ideal pentru defectiuni :))
s-a rupt angrenajul care invarte arborele si a inceput sa sune ca dracu, nici nu am stiut atunci ce poate fi.. banuiam volanta. Am ajuns pe roti acasa, si a reiesit ca ansamblul acesta este de vina..
la reprezentanta am primit un pret de aproape 4000 euro.. cica s-a reproiectat piesa (de unde trag concluzia ca s-au prins baietii ca era prost proiectata din start), si vine schimbata acum cu o droaie de alte repere.. am zis pas, nu merita de bagat atatia bani intr-o masina de 6 ani (outlanderul meu e din '12).
Solutia aleasa a fost anularea piesei, merg deja de cateva luni fara acest arbore, aparent fara nicio problema, poate un zgomot putin mai accentuat al motorului, mai ales la viteze mai mari. In rest, nicio diferenta, nu vibratii, scuturari, nimic evident.
Rolul ei se pare e de amortizare a unor vibratii specifice motorului, sau mai precis a vilbrochenului, lucru realizat prin rotatii la viteza mare in sens opus. Din asta am inteles ca rolul ar fi nu de eliminare a acestor vibratii pe cat de mascare a lor, sa nu fie resimtite in habitaclu (informatie preluata de pe alte siteuri, daca ei au gresit, am gresit si eu).
Din motivele pt care se duce: proasta proiectare precum si filtrul de particule care la regenerare arunca motorina in baia de ulei, diluandu-l si stricand calitatile de ungere ale uleiului.. in timp pica ba una ba alta.
Problema nu este de schimbat la timp, problema este cauza care duce la stricarea piesei.. si aceasta cauza este cea periculoasa, putand strica alte piese in timp, stiu pe cineva cu acelasi motor, la care s-au dus cuzinetii.. in final a ajuns sa schimbe tot motorul pt asta.
Eu am optat sa anulez acest arbore balansier, asta dupa ce am facut prostia sa cumpar de pe olx un arbore.. nu l-am mai montat si dupa aia am aflat ca si al meu era ok, problema fiind de fapt la un angrenaj care invarte arborele, o alta piesa cu o roata dintata din care s-au rupt bucati... asa ca am ramas in final cu 2 arbori pe cap.. c'est la vie, prostia se plateste.
https://www.manifest.ro :: creare site-uri web / magazine online / web development / suport si mentenanta

rdst outy
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Lun Dec 24, 2018 11:50 am
Contact:

Re: arbore balansoar

Mesaj de rdst outy » Dum Feb 10, 2019 12:14 am

Salut, ce motor ?

Avatar utilizator
frankone
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Ian 18, 2017 11:01 am

Re: arbore balansoar

Mesaj de frankone » Dum Feb 10, 2019 10:59 am

la mine e 4n14, nu stiu la initiatorul topicului.
https://www.manifest.ro :: creare site-uri web / magazine online / web development / suport si mentenanta

ecy76
EVO I
Mesaje: 8
Membru din: Vin Feb 01, 2019 8:41 am
Contact:

Re: arbore balansoar

Mesaj de ecy76 » Lun Feb 11, 2019 8:08 am

buna ziua!scz ptr intarziere,ati intrebat ce tip de model este,din cate am citit pe documente este CWO motor de 2268 de 150 cp diesel acu nu sunt sigur daca este acel cod pentru ca documentele sunt in masina in casa aveam ceva copii de pe alea de germania!
Dar am sa verific si in caz ca e altul o sa va anunt!

ecy76
EVO I
Mesaje: 8
Membru din: Vin Feb 01, 2019 8:41 am
Contact:

Re: arbore balansoar

Mesaj de ecy76 » Lun Feb 11, 2019 8:14 am

frankone scrie:
Sâm Feb 09, 2019 10:47 pm
da, am avut problema cu faimosul balance shaft anul trecut in vara, eram in concediu plecat din tara (momenul ideal pentru defectiuni :))
s-a rupt angrenajul care invarte arborele si a inceput sa sune ca dracu, nici nu am stiut atunci ce poate fi.. banuiam volanta. Am ajuns pe roti acasa, si a reiesit ca ansamblul acesta este de vina..
la reprezentanta am primit un pret de aproape 4000 euro.. cica s-a reproiectat piesa (de unde trag concluzia ca s-au prins baietii ca era prost proiectata din start), si vine schimbata acum cu o droaie de alte repere.. am zis pas, nu merita de bagat atatia bani intr-o masina de 6 ani (outlanderul meu e din '12).
Solutia aleasa a fost anularea piesei, merg deja de cateva luni fara acest arbore, aparent fara nicio problema, poate un zgomot putin mai accentuat al motorului, mai ales la viteze mai mari. In rest, nicio diferenta, nu vibratii, scuturari, nimic evident.
Rolul ei se pare e de amortizare a unor vibratii specifice motorului, sau mai precis a vilbrochenului, lucru realizat prin rotatii la viteza mare in sens opus. Din asta am inteles ca rolul ar fi nu de eliminare a acestor vibratii pe cat de mascare a lor, sa nu fie resimtite in habitaclu (informatie preluata de pe alte siteuri, daca ei au gresit, am gresit si eu).
Din motivele pt care se duce: proasta proiectare precum si filtrul de particule care la regenerare arunca motorina in baia de ulei, diluandu-l si stricand calitatile de ungere ale uleiului.. in timp pica ba una ba alta.
Problema nu este de schimbat la timp, problema este cauza care duce la stricarea piesei.. si aceasta cauza este cea periculoasa, putand strica alte piese in timp, stiu pe cineva cu acelasi motor, la care s-au dus cuzinetii.. in final a ajuns sa schimbe tot motorul pt asta.
Eu am optat sa anulez acest arbore balansier, asta dupa ce am facut prostia sa cumpar de pe olx un arbore.. nu l-am mai montat si dupa aia am aflat ca si al meu era ok, problema fiind de fapt la un angrenaj care invarte arborele, o alta piesa cu o roata dintata din care s-au rupt bucati... asa ca am ramas in final cu 2 arbori pe cap.. c'est la vie, prostia se plateste.

Buna ziua!ma gandesc ca aveti motorul ala cu 177 cp si ziceti ca funtioneaza si fara piesa respectiva?
sincer mi ar place sa aud un motor din ala fara piesa ca mie la reprezentanta mi au cerut cam7-8000 lei pentri inlocuirea piesei si sincer nu mi ar place sa bag atatia bani si dupa sa am iar probleme,plus cea mai mare problema este ca daca nu este de vina balansoarul ce fac platesc banii astia degeaba
Eu sunt din Baia Mare nu stiu cine m ar putea ajuta cu problema aceasta,in caz ca stie cineva ceva va rog sa ma anuntati

ecy76
EVO I
Mesaje: 8
Membru din: Vin Feb 01, 2019 8:41 am
Contact:

Re: arbore balansoar

Mesaj de ecy76 » Lun Feb 11, 2019 5:40 pm

Am descoperit codul motr este 4n14 ,numai ca nu inteleg cum de este acelasi motor si la 177 cp si la 150 cp?
Inca ceva ce nu inteleg cateodata cand ma opresc ramane turometrul la 900 turatii motorul este mult mai silentios si mai intra si in abitaclu un miros ciudat cum ar fi de petrol,acu nu stiu oare atunci vrea sa si faca regenerarea?
Pe joja daca ma uit dimineata la rece este la maxim adica la gaura de sus dar dupa ce merg si se incalzeste motorul daca verific este peste gaura de maxim cam cu un centimetru,oare nu ar trebui sa fie mai jos nivelul avand in vedere ca uleiul este prin motor si inca nu este scurs tot in baie?

Avatar utilizator
costib
EVO I
Mesaje: 4
Membru din: Sâm Feb 24, 2018 9:36 am

Re: arbore balansoar

Mesaj de costib » Mar Feb 12, 2019 10:34 am

ecy76 scrie:
Lun Feb 11, 2019 5:40 pm
Am descoperit codul motr este 4n14 ,numai ca nu inteleg cum de este acelasi motor si la 177 cp si la 150 cp?
Inca ceva ce nu inteleg cateodata cand ma opresc ramane turometrul la 900 turatii motorul este mult mai silentios si mai intra si in abitaclu un miros ciudat cum ar fi de petrol,acu nu stiu oare atunci vrea sa si faca regenerarea?
Pe joja daca ma uit dimineata la rece este la maxim adica la gaura de sus dar dupa ce merg si se incalzeste motorul daca verific este peste gaura de maxim cam cu un centimetru,oare nu ar trebui sa fie mai jos nivelul avand in vedere ca uleiul este prin motor si inca nu este scurs tot in baie?
Salut,
Da, pana in 2012 motorul a fost cu 177cp. Dupa 2012, l-au limitat electronic la 150cp.
Daca turometrul este la 900rmp, atunci se face regenerarea.

ecy76
EVO I
Mesaje: 8
Membru din: Vin Feb 01, 2019 8:41 am
Contact:

Re: arbore balansoar

Mesaj de ecy76 » Mar Feb 12, 2019 3:29 pm

frankone scrie:
Dum Feb 10, 2019 10:59 am
la mine e 4n14, nu stiu la initiatorul topicului.
eu am fost initiatorul topicului!da este motorul 4N14 cum ziceati
la rece motorul are un sunet ciudat si turometrul oscileaza putin oare o fi din cauza balansoarului?

Avatar utilizator
frankone
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Ian 18, 2017 11:01 am

Re: arbore balansoar

Mesaj de frankone » Dum Feb 17, 2019 8:50 pm

Eu sunt din cluj, daca aveti drum prin Cluj, lasati un mesaj prin PM si va trimit nr de telefon sa ma sunati, sa veniti sa il auziti cum merge motorul fara arbore.
Da, confirm, cand merge turat la cca 900rpm (fara consumatori de curent, pt ca si ventilatorul de incalzire pornit de multe ori face sa creasca turatia la motor), inseamna ca este inceputa regenerarea. Daca se si simte mirosul specific, si la accelerari si scoate fum alb, e clar.

Pe joja tot creste nivelul, din cazua ca este diluat cu motorina, incercati sa mirositi uleiul de pe joja, vedeti daca miroase a motorina. Trebuie schimbat cand creste prea mult nivelul, chiar daca este inainte de a face km indicati ca se pot face intre schimburi.

P.S. 8000 nici nu este asa mult, mie mi-au cerut vreo 16.000 la Cluj, cica s-ar fi reproiectat piesa, si se schimba impreuna cu mai multe alte repere. Am zis pas.
https://www.manifest.ro :: creare site-uri web / magazine online / web development / suport si mentenanta

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Outlander”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: matrixtalharu și 3 vizitatori