Impresii Test Drive
QUOTE (gica @ Oct 7 2010, 09:48 AM) Acum sa va relatez si un fenomen mai straniu patit ieri. Am avut surpriza sa pornesc de pe loc si cand am schimbat treapta a 2-a de viteza, nu a vrut sa mai inainteze si s-a oprit motorul. Am pornit de la cheie si am cuplat trapta I, apoi a 2-a si la fel nu se accelera si motorul s-a oprit. Am reluat operatiunea si de data asta am mers mai lung un pic cu treapta I si nu mi-a mai facut figuri. E adevarat ca in cazul celor 2 opriri eram pe o alee denivelata si am schimbat "din scurt" a 2-a. Imediat ce am iesit la strada principala a inceput regenerarea DPF-ului. Ceea ce pentru mine a fost clar : filtrul de particule era asa de infundat incat nu a mai avut putere sa evacueze gazele la turatie scazuta. Avusese tentative anterioare de regenerare, insa eu ajunsesem de fiecare data la destinatie si nu apucase sa regenereze, asfel ca filtru cred ca era "full".
Motorul s-a oprit datorita faptului ca schimbarea s-a facut in scurt si momentul cuplarii treptei 2 a fost probabil in urcarea unui damb. Un turbo diesel reactioneaza mai brutal la turatie foarte mica si sarcina(nu urca in ture si daca se insista se opreste). Daca esti in turatie de 900-1100-1200rpm si motorul este supus unei sarcini(de exemplu cum ai patit tu, incercand sa accelerezi in timp ce treceai pe damburi..) reactioneaza mult mai urat decat un benzinar aspirat de exemplu. Daca ai dus inca putin in treapta 1 nu a fost nici o problema si totul a fost normal. Regenerarea dpf-ului a inceput tocmai datorita celor doua opriri in schimbarea de treapta, care in termeni de arderi incomplete si productie de funingine echivaleaza cu foarte multi km parcursi corect.
Motorul s-a oprit datorita faptului ca schimbarea s-a facut in scurt si momentul cuplarii treptei 2 a fost probabil in urcarea unui damb. Un turbo diesel reactioneaza mai brutal la turatie foarte mica si sarcina(nu urca in ture si daca se insista se opreste). Daca esti in turatie de 900-1100-1200rpm si motorul este supus unei sarcini(de exemplu cum ai patit tu, incercand sa accelerezi in timp ce treceai pe damburi..) reactioneaza mult mai urat decat un benzinar aspirat de exemplu. Daca ai dus inca putin in treapta 1 nu a fost nici o problema si totul a fost normal. Regenerarea dpf-ului a inceput tocmai datorita celor doua opriri in schimbarea de treapta, care in termeni de arderi incomplete si productie de funingine echivaleaza cu foarte multi km parcursi corect.
Salut tuturor
In primul rand multumesc pentru urari si ma bucur ca pot impartasi cu voi experienta condusului acestei masini
Am adus-o acasa acum 30 min si vreau sa spun ca nu mai sunt asa de speriat de pozitia de condus.....pur si simplu te inveti.
Motorasul e chiar miscut sub capota....are loc la greu
Dar e foarte agila,e ceea ce mi-am dorit.Nu are sprintul brutal al dieselului,dar se preteaza mai bine pe stilul meu de condus.
Chiar daca pare masiva,se conduce f usor si m-am invatat rapid cu gabaritul.
Franele sunt super,ambreiajul moale si fin,cutia de viteze bine etajata.Mi-a dat impresia unui motor elastic si m-am mirat de cit de jos in turatie imi apare semnul de shimbare a vitezei.....
Am observat ca e un compromis de fapt....schimbi cind semnalizeaza dar nu trebuie sa ai pretentii mari de sprint.....
Am probat senzorii de parcare....sunt doar auditivi dar e ok.....cu cit distanta fata de obiectul din spate scade,creste frecventa bipurilor,ajungand la un sunet continuu la 30 cm
Imi place iarasi sunetul usor gutural al motorului cand dai "talpa" ...De fapt abia atunci auzi ca ai motor....e foarte silentios
Cam atit pt acum....ramane sa fac un drum mai lung in weekend si mai povestim.....
Toate cele bune
In primul rand multumesc pentru urari si ma bucur ca pot impartasi cu voi experienta condusului acestei masini
Am adus-o acasa acum 30 min si vreau sa spun ca nu mai sunt asa de speriat de pozitia de condus.....pur si simplu te inveti.
Motorasul e chiar miscut sub capota....are loc la greu
Dar e foarte agila,e ceea ce mi-am dorit.Nu are sprintul brutal al dieselului,dar se preteaza mai bine pe stilul meu de condus.
Chiar daca pare masiva,se conduce f usor si m-am invatat rapid cu gabaritul.
Franele sunt super,ambreiajul moale si fin,cutia de viteze bine etajata.Mi-a dat impresia unui motor elastic si m-am mirat de cit de jos in turatie imi apare semnul de shimbare a vitezei.....
Am observat ca e un compromis de fapt....schimbi cind semnalizeaza dar nu trebuie sa ai pretentii mari de sprint.....
Am probat senzorii de parcare....sunt doar auditivi dar e ok.....cu cit distanta fata de obiectul din spate scade,creste frecventa bipurilor,ajungand la un sunet continuu la 30 cm
Imi place iarasi sunetul usor gutural al motorului cand dai "talpa" ...De fapt abia atunci auzi ca ai motor....e foarte silentios
Cam atit pt acum....ramane sa fac un drum mai lung in weekend si mai povestim.....
Toate cele bune
Paul, sunt de acord cu aproximativ tot ce ai scris, insa crede-ma ca de 2 ani conduc numai turbo diesel si stiu si eu cum este comportamentul unui asemenea motor in regim subturat. Nu era vorba de asa ceva, chiar daca conditiile se potrivesc. Si eu m-am gandit ca poate fi un damb prima oara, cu toate ca in 6.000 de km cat am mers pana acum cu ea, am trecut peste o multime de damburi cu diferite viteze si la diverse turatii, in toate treptele posibile, insa nu mi s-a mai intamplat asa ceva, iar faptul ca fenomenul s-a repetat de 2 ori in 10 metri... nu ma poate nimeni convige ca damburile alea erau puse special pentru mine... . Iar eu nu am bagat piciorul in ea, (am fost "gentil") ca sa creeze atatea funingine, plus ca asa cum am mai spus regenerarea deja pornise pana sa opresc eu, inainte de patanie.
palatin, o singura completare as avea... eu am observat ca indicatiile alea de schimbare a vitezei ti le da tot timpul la aceeasi turatie intr-o anumita treapta, indiferent de regimul de mers, asa ca daca mergi la deal si schimbi dupa ce iti indica sagetica, s-ar putea sa consumi mai mult decat daca ai merge "dupa ureche" deoarece devine un regim subturat excesiv.
Am si o intrebare... daca si la tine intra treapta 1 si marsarierul in acelasi mod ca la a mea.... mai exact, mie mi se intampla de nenumarate ori sa bag marsariere si sa ma deplasez in fata fiindca de fapt bagasem... a 1-a ! Insa inelul de care tragi pt. marsariere este atat de cuminte acolo incat nu sare violent sau nu face alte zgomote incat sa imi dau seama ca este selectata o treapta de mers inainte... S-ar putea totusi daca ai cutia cu 5 rapoarte sa sa introduca altfel in marsariere.
Aaaa... si zi-ne si noua ce culoare are masina...
palatin, o singura completare as avea... eu am observat ca indicatiile alea de schimbare a vitezei ti le da tot timpul la aceeasi turatie intr-o anumita treapta, indiferent de regimul de mers, asa ca daca mergi la deal si schimbi dupa ce iti indica sagetica, s-ar putea sa consumi mai mult decat daca ai merge "dupa ureche" deoarece devine un regim subturat excesiv.
Am si o intrebare... daca si la tine intra treapta 1 si marsarierul in acelasi mod ca la a mea.... mai exact, mie mi se intampla de nenumarate ori sa bag marsariere si sa ma deplasez in fata fiindca de fapt bagasem... a 1-a ! Insa inelul de care tragi pt. marsariere este atat de cuminte acolo incat nu sare violent sau nu face alte zgomote incat sa imi dau seama ca este selectata o treapta de mers inainte... S-ar putea totusi daca ai cutia cu 5 rapoarte sa sa introduca altfel in marsariere.
Aaaa... si zi-ne si noua ce culoare are masina...
gica.....pozitia vitezelor in cutie e altfel la benzina....marsarierul dreapta spate......iar treapta intai e stg fatza
Masina e alba...polar white...dar nu chiar ca un frigider....
Am deschis un topic despre ASX benzina la "masina mea"....asa au cerut adminii.....
Masina e alba...polar white...dar nu chiar ca un frigider....
Am deschis un topic despre ASX benzina la "masina mea"....asa au cerut adminii.....
- Fişiere ataşate
-
- IMAG0685.jpg (552.18 KiB) Vizualizat de 2553 ori
-
- IMAG0684.jpg (622.18 KiB) Vizualizat de 2544 ori
-
- IMAG0683.jpg (595.23 KiB) Vizualizat de 2562 ori
-
- IMAG0682.jpg (558.12 KiB) Vizualizat de 2574 ori
@gica (sau alti dizelari)
Imi puteti spune si mie toate dimensiunile de anvelope trecute in cartea masinii si emisiile de CO2 ? Eventual puneti un scan de pe CIV.
E cineva interesat de un schimb de roti ? Adica sa-i dau rotile mele (janta + anvelope) de 17'' de pe ASX-ul meu (care va veni in jur de 1 Nov) si sa- mi dea roti de 16'' tot de ASX (tot asa, noi sau foarte putin folosite) ?
Imi puteti spune si mie toate dimensiunile de anvelope trecute in cartea masinii si emisiile de CO2 ? Eventual puneti un scan de pe CIV.
E cineva interesat de un schimb de roti ? Adica sa-i dau rotile mele (janta + anvelope) de 17'' de pe ASX-ul meu (care va veni in jur de 1 Nov) si sa- mi dea roti de 16'' tot de ASX (tot asa, noi sau foarte putin folosite) ?
QUOTE (f.cristi @ Oct 8 2010, 11:56 AM) @gica (sau alti dizelari)
Imi puteti spune si mie toate dimensiunile de anvelope trecute in cartea masinii si emisiile de CO2 ? Eventual puneti un scan de pe CIV.
E cineva interesat de un schimb de roti ? Adica sa-i dau rotile mele (janta + anvelope) de 17'' de pe ASX-ul meu (care va veni in jur de 1 Nov) si sa- mi dea roti de 16'' tot de ASX (tot asa, noi sau foarte putin folosite) ?
Dimensiuni cauciucuri ASX :215/65 R16 98H si 215/60 R17 96H.....
Eu am pe 16,jante aliaj usor...m-ar interesa un schimb cu ale tale pe 17 tot de aliaj usor.
Cat despre emisii ...sunt intre 135g/km si 150g/km in functie de motorizare si transmisie
Imi puteti spune si mie toate dimensiunile de anvelope trecute in cartea masinii si emisiile de CO2 ? Eventual puneti un scan de pe CIV.
E cineva interesat de un schimb de roti ? Adica sa-i dau rotile mele (janta + anvelope) de 17'' de pe ASX-ul meu (care va veni in jur de 1 Nov) si sa- mi dea roti de 16'' tot de ASX (tot asa, noi sau foarte putin folosite) ?
Dimensiuni cauciucuri ASX :215/65 R16 98H si 215/60 R17 96H.....
Eu am pe 16,jante aliaj usor...m-ar interesa un schimb cu ale tale pe 17 tot de aliaj usor.
Cat despre emisii ...sunt intre 135g/km si 150g/km in functie de motorizare si transmisie
@fcristi, intr-adevar, asa cum a postat si palatin, aceste 2 dimensiuni sunt trecute in cartea de identitate, iar in ceea ce priveste emisiile, la varianta diesel, la a mea e trecut 150g/km. Nu inteleg de ce ai vrea sa schimbi niste roti de 17' cu unele de 16', am vazut ca ai mai postat si mai demult treaba asta, dar tot nu m-am lamurit...
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator