Martor De " Motor"
Salutare, a mai aparut o problema la cotetul meu de gunoi. Mergeam bine merci pe atostrada, la un moment dat simteam ca ceva a taiat puterea motorului, si s-a aprins martorul de motor in bord. Nu s-a oprit motorul, mergea relantiu era stabil, dar cu acceleratia pana la fund abia o duceam la 2200 - 2400 de ture. Am oprit motorul repede, 5 minute pauza (faceam prezenta la toti sfintii) apoi am pornit din nou, martorul era dar numai facea asa ceva motorul, mergea bine. La un moment dat, revine acelasi problema (la o distanta de 30 km). Dau jos bornele, stau 20 minute, apoi pornesc din nou. A revenit !!! Minune !!! Am mai mers cam 300 de km, apoi din noua. De atunci face la fiecare 20 km. Acuma nu am posibilitatea sa merg cu ea la service, puteti sa-mi dat macar o parere ce are ? Ulei ce am bagat in masina este: Castrol Magnatec 5w40, benzina de la MOL EVO sau ALTO 101 si in cel mai rau caz petrom 99+. Ulei in cutie are, chiar la maxim (de 2 luni a fost schimbat). In masina asta am bagat deja aproape 1400 euro in 4 luni. Eu cred ca am nimerit cea mai varza rabla posibila.
Nu ai nimerit cea mai mare rabla si nici nu e de speriat, deja e veche deci pot aparea unele faze:
1. Nu ai bagat 1400 de euro in ea de rabla ce este ci pentru ca ai facut toate operatiunile la o reprezentanta (distributie, ulei cutie de viteza, ulei motor, filtre). Cumpara orice alta masina automata SH si fa asta, vezi cat costa la VW, Skoda, Renault, etc.
2. Incearca urmatoarele:
- senzor pozitionare ax cu came
- curata corp clapeta acceleratie (parca e hiba la GDI-uri daca tin minte)
- putin probabil: catalizator infundat desi nu cred ca e asta la ce spui, cu o talpa la fund se testeaza dar tu ai automata, deci nu stiu cum ai putea merge cu a 2-a sau a 3-a in 6000 rpm.
- sonda lambda: totusi nu cred ca e asta
Ideea e ca se incepe cu un tester oricum, aparand check engine in bord si poate deja ai aflat hiba reala.
1. Nu ai bagat 1400 de euro in ea de rabla ce este ci pentru ca ai facut toate operatiunile la o reprezentanta (distributie, ulei cutie de viteza, ulei motor, filtre). Cumpara orice alta masina automata SH si fa asta, vezi cat costa la VW, Skoda, Renault, etc.
2. Incearca urmatoarele:
- senzor pozitionare ax cu came
- curata corp clapeta acceleratie (parca e hiba la GDI-uri daca tin minte)
- putin probabil: catalizator infundat desi nu cred ca e asta la ce spui, cu o talpa la fund se testeaza dar tu ai automata, deci nu stiu cum ai putea merge cu a 2-a sau a 3-a in 6000 rpm.
- sonda lambda: totusi nu cred ca e asta
Ideea e ca se incepe cu un tester oricum, aparand check engine in bord si poate deja ai aflat hiba reala.
- pompa presiune carburant ... la GDI aduce presiunea la carburant la XX BAR si apoi injectata in camera de ardere ..
- clapeta acceleratie (daca nu ma insel e electronica) vezi daca deschide corect .. daca nu ramane undeva blocata sau tremura
QUOTE (avy @ Nov 3 2011, 09:15 PM) Pentru inceput poti cumpara un adaptur OBD 2 pe USB sa citesti codul de eroare, macar sa sti de unde incepi. E aproximativ 150lei , cam cat iti iau si astia pentru o diagnoza si ramai si cu el ca e bun pe viitor.Oricum, pana nu vezi ce eroare ai , te cam chinui degeaba.
la carisma poti uita de OBD2 pe USB .. daca ar fi sa mearga mi-as fi luat si eu .. am incercat multe .. protocol ISO, ELM, etc cam ce se gaseste pe piata pe aici si nu am reusit cu nici unul sa scot ceva date de la carisma ... tot MUT2 e protocolul cu care se poate lega de calculator
- clapeta acceleratie (daca nu ma insel e electronica) vezi daca deschide corect .. daca nu ramane undeva blocata sau tremura
QUOTE (avy @ Nov 3 2011, 09:15 PM) Pentru inceput poti cumpara un adaptur OBD 2 pe USB sa citesti codul de eroare, macar sa sti de unde incepi. E aproximativ 150lei , cam cat iti iau si astia pentru o diagnoza si ramai si cu el ca e bun pe viitor.Oricum, pana nu vezi ce eroare ai , te cam chinui degeaba.
la carisma poti uita de OBD2 pe USB .. daca ar fi sa mearga mi-as fi luat si eu .. am incercat multe .. protocol ISO, ELM, etc cam ce se gaseste pe piata pe aici si nu am reusit cu nici unul sa scot ceva date de la carisma ... tot MUT2 e protocolul cu care se poate lega de calculator
Astazi am scos din parcare, surpriza mergea PERFECT !!! Si nu am facut absolut nimic motorului, atata doar ca a ramas eroare din bord. In rest, pornre perfecta, am bagat in a 2-a (automatic) si am dus pana la 6000 de ture, asa am facut si in a 3-a si in a4-a (kick down) si a mers exemplar. Naiba stie ce poate sa aiba !
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator