Mitsubishi Lancer Ralliart

Exista un grup de impatimiti pentru care motorizarile disponibile pe Lancerul de serie reprezentau prea putin, insa nu vedeau Evolution-ul ca o masina de zi cu zi. Pentru acestia, Mitsubishi a creat Lancer Ralliart. Disponibili si hatchback (Sportback) pentru cei pasionati de bagaje. Insa nu bagajele ne intereseaza, deci ne vom rezuma la sedan.

Ralliartul beneficiaza de tractiune integrala permanenta si imparte acelasi motor supraalimentat de 2 litri (4B11T) cu fratele mai mare Evolution, diferenta fiind facuta de turbina. Rezultatul final este reprezentat de o putere maxima de 240 CP la 6000 rpm si un cuplu maxim de 343 Nm disponibil pe o plaja de turatii destul de larga (2500-4725 rpm). Suficient cat sa faca orice simpatizant al clasei premium sa exclame „Acum inteleg de ce costa atat masina asta!” in momentul in care apesi acceleratia. Si pentru ca am ajuns la capitolul pret, acesta chiar nu e exorbitant daca optezi pentru versiunea A14, adica daca renunti la tapiteria de piele si la sistemele MMCS si Rockford Fosgate. Ceea ce nu e nicio tragedie in viziunea mea, pentru ca poti oricand opta pentru un sistem 2-DIN plug & play si pentru un alt sistem audio aftermarket. Iesi mai bine si la bani si la calitate. Sunt convins. Ai in schimb un sedan care ofera suficient loc pentru 4 adulti + bagaje iar ca bonus adevarate veleitati sportive.

Turomentru + display principal

Turomentru + display principal

Cutia este una automata TC-SST cu 6 trepte si dublu ambreiaj cu padele amplasate in spatele volanului. Aceasta este de asemenea disponibila si pe Evolution, doar ca in cazul Ralliartului ofera doar 2 moduri: Normal si Sport, lipsind de aici modul S-Sport disponibil doar in cazul fratelui mai mare. Cutia mi s-a parut putin lenta chiar si in modul sport, insa in limite acceptabile. Daca in acest caz schimba foarte sus, chiar inainte de zona rosie a turometrului, in modul normal a fost gandita sa mearga extrem de subturat. De exemplu, la 50 km/h eram in treapta a 6a. Fapt care consider ca nu duce la o scadere a consumului de combustibil, ci dimoptriva la cresterea sa. Nu am reusit din pacate sa testez un consum la mers economic (s-o fi datorand faptului ca nu aveam decat pantofii cu talpa de plumb la mine?), insa sunt convins ca daca se merge lejer, schimbandu-se manual la 2500-3000 rpm se ajunge la un consum de 12-14%, chiar si intr-un oras aglomerat.

Mitsubishi Lancer Ralliart

La exterior, Ralliart se deosebeste de un Lancer de serie prin bara fata, imprumutata de la Sportback, capota de aluminiu prevazute cu prize de aer, evacuare dubla, jante de 18 gri-grafit mat. Chiar si asa, este foarte des confundat cu Evo. Chestie care nu poate decat sa-ti aduca zambetul pe fata. Este o masina care poate fi si distractiva, desi apar ceva tendinte subviratorii chiar si cu sistemele de siguranta dezactivate, directia este foarte precisa si, spre deosebire de cea de pe Evolution, cea de pe Ralliart ofera „libertatea” unui unghi mai mare de bracaj al rotilor, suspensia desi tine foarte bine masina pe strada nu iti pune in pericol rinichii, iar franele imprumutate de la Outlander isi fac destul de bine treaba in situatii limita.

Mitsubishi Lancer Ralliart

Mitsubishi Lancer Ralliart

In concluzie, Ralliartul este un Evo imblanzit cu 18%, dar si cu cateva mii bune de euro, care insa iti va face viata o idee mai usoara in postura unui daily driver, lasandu-ti totusi la fel de multe porti deschise pentru modificari precum fratele sau mai mare.

Andrei Agape