DSC_9210Trebuie sa recunosc faptul ca, unul din modelele care m-au facut sa ma indragostesc iremediabil de aceasta marca este Outlanderul. A treia generatie a modelul care reusea sa faca asta a fost lansat la Salonul Auto de la Geneva anul trecut si se afla, nu de mult timp in oferta curenta a dealerilor de la noi din tara.

La ora actuala, Outlanderul este disponibil cu o varianta de motorizare de doi litri pe benzina, 2WD, si de o varianta diesel turboalimentata de 2.2 litri, disponibila doar cu tractiune integrala. Modelul testat de catre noi a fost echipat cu cea de-a doua varianta, capabila sa dezvolte o putere maxima de 150 de cai putere (aceeasi putere fiind dezvoltata si de varianta pe benzina) si un cuplu maxim de 380 Nm, inca de la 1750 RPM.

Cutia de viteze a fost una manuala cu 6+1 trepte. Treapta intai este scurta, dealtfel ca si in cazul ASX-ului, lucru perfect normal considerand turatia joasa de la care este disponibil cuplul maxim. In ciuda celor 1600 de kilograme ale Outlanderului, dinamica acestuia este excelenta. Oficial, are nevoie de 9.7 secunde pentru a ajunge la 100 km/h. Nu am testat daca este adevarat, a fost suficient comportamentul sau onorabil in depasiri pentru a ne convinge.

Consumul declarat de producator este de 5.6 l/100 km mediu; 6.7 l/100 km urban şi 4.9 l/100 km cosum extraurban. Am reusit sa obtinem un consum mediu extraurban de 6.4 litri/100 km, la o viteza medie de 66 km/h. O idee mai mare decat cel oficial, insa privit intr-o lumina obiectiva este un consum foarte bun, peste asteptarile noastre.

DSC_9599

Interiorul pastreaza traditia marcii, este simplu si ergonomic. Oglinzile exterioare sunt mari, vizibilitatea este excelenta. Nu am simtit nevoia sa reglez altceva decat pozitia scaunului pentru a ma simti confortabil.

DSC_9433DSC_9473

La capitolul stabilitate, asteptarile ne-au fost din nou depasite. Daca initial am fost oarecum rezervati la abordarea virajelor, Outlanderul a avut grija sa ne demonstreze cat de mult ne-am inselat. Insa a fost nevoie de 100 de kilometri pentru a construi aceasta relatie de incredere. Probabil se intampla oricui nu conduce un SUV zi de zi.

Din punct de vedere tehnologic, noul Outlander vine cu doua imbunatatiri majore: FCM – sistem de protectie pentru impact frontal – acesta avertizeaza, apoi franeaza automat autovehiculul in cazul unui accident; precum si LDW – sistem de avertizare pentru parasirea benzii de rulare. Mai dispune de asemeni de cruise crontrol adaptabil si, in functie de varianta de echipare pentru care optati, de sistem keyless-go precum si de sisteme multimedia Rockford Fosgate cu sau fara navigatie.

DSC_9467

Daca aducem vorba de design, e clar ca Mitsubishi nu a mai creat o masina care sa placa la toata lumea. Tind sa asociez noul Outlander cu prima generatie a modelului: problema simpla iti place, sau nu. Simplu. Mie imi place. Iar din vreo sapte persoane “intervievate”, sase au spus ca le place. Asta pentru a nu mai pune la socoteala si cele cateva capete pe care le-am sesizat intorcandu-se.

Andrei Agape